'The time has come,' the Walrus said,
'To talk of many things:
Of shoes — and ships — and sealing-wax —
Of cabbages — and kings —
And why the sea is boiling hot —
And whether pigs have wings.'
Lewis Carroll: The Walrus and the Carpenter

29 april 2010

Hogganvik-utgravningen - Webkamera



Mandag 3. mai starter den arkeologiske undersøkelsen på Hogganvik. Arkeologer fra Kulturhistorisk museum og Vest-Agder fylkeskommune skal grave på stedet der runesteinen fra yngre romertid eller folkevandringstid kom for dagen i september i fjor. I dag kom webkameraet på plass.
NB: Bildet oppdateres én gang i minuttet. Pass på å oppdatere siden jevnlig.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Godt tiltak å installere webkamera!
Men må nok ta en tur å forstyrre deg i arbeidet der, alikevel... :)

Enok Kippersund sa...

Ein fantastisk filosofisk manøver: På den eine sida utgraving av noko som har lege der statisk gjennom hundrevis av år, og så webkamera som skal oppdaterast kvart minutt! Minner på ein måte om Blücher i Drøbaksundet: Kanonene Moses og Aron hadde venta trufast i tiår etter tiår, og da sekundet var der kom ordren - og så mall det! I alle fall, - gratulerer og lykke til! - helsing Enok Kippersund

Anonym sa...

Hm.. 30. april..skal jeg glo på utsikten på Hogganvik i flere dager, så bør det jammen ligge noen knokler under runesteinen. Men greit med webcam, siden jeg sitter på andre kanten av kommunen.
Spennende, dette :-)

Peter Lindholms Verden sa...

Som journalist kultur og fotograf er det naturligvis, for meg, umulig å ikke få rykkninger i avtrekkerfingeren og kiling i tastaturslavene når denne meldingen kommer. Vit vel at jeg følger med i denne glimrende aksjonen og mommer nok når "de store avsløringer skal blottlegges til å dukke opp i bushen med min dig.tele og laptop med ni timer batteri. Good luck team.

Anonym sa...

Der kom det nærbilde og info i Fævennen..hurra. Webcam`et er for langt unna.

snusmumriken.wordpress.com sa...

Bra tiltak, men det er mye himmel og lite utgaving... klikker jevnlig oppdater likevel :)

Anonym sa...

Jeg ser en journalist..garantert. Enda flere funn?

Anonym sa...

Ja, steinsetting, sannsynligvis en grav..(takk, Fævennen, for tydelige nærbilder) Nå er jeg så nysgjerrig at jeg snart dauer.

Kristningen, tinget og praksisen

Jan Brendalsmo og Frans-Arne H. Stylegar: I Klassekampens spalter pågår en diskusjon om kristning og kristen praksis i middelalderen etter a...